Paranoyak olman, peşinde olmakdıkları anlamına gelmez



Yüklə 5,83 Kb.
tarix18.03.2017
ölçüsü5,83 Kb.
Noia: a random day Yan Görünüm, Korku/Dram, Macera/Puzzle Oyunu

Hazırlayan: Mutlu Kendir


"Paranoyak olman, peşinde olmakdıkları anlamına gelmez"



-Kurt Cobain
Konsept:
Noia: a random day, bir paranoya hastasının, sabah odasında yataktan kalkıp kısa bir süre sonra intehar edişine kadar ki macerasını betimleyen bir oyundur. Karanlık "film noir" havasında bir atmosfer yaratılmak amacı ile, aşırı düşük çözünürlükte, siyah beyaz soyutlaştırılmış bir dünyada geçer.
Hayatını sanrılar ve paranoya krizleri ile yaşamak zorunda olan Norman Crowley, sıradan bir gün işe gitmek üzere evden ayrıldığı sırada, yaşadığı bir kriz sonucunda, çevrede ki insanlar bir anda onu kovalayan hayaletlere dönüşürler. Norman kafasını onlara çevirip baktığında kendi işinde normal insanlar gibi gözüken bu hayatler, arkasını döndüğü anda formlarını yitirerek onun üzerine saldırırlar. Norman eğer yakalanırsa, ani bir kabusdan uyanarak kendini tekrar yatakta bulacak, ve macera sıfırdan başlayacaktır.
Oyuncu süreç esnasında iki boyutlu düzlemde, oyunun ana kahramanı Norman'nın hareketlerini ve oyun dünyası ile etkileşimini kontrol eder.Bunu yaparken, ileri geri hareket etmek, zıplama ve eğilme için yön tuşlarını kullanır. Diğer karakterlerle diyaloğa girmek ve yakınında ki objelerle etkileşime geçmek için sol fare tuşunu kullanır. Ayrıca Norman'ın bakışları fare imlecini takip etmektedir. Norman'nın kriz geçirdiği sahneden sonra, Normanın gözlerinden başlayarak farenin o anda ki konumuna kadarlık konik bir alanın dışında ki bölge off-focus hissi yaratacak şekilde karanlık ve blurludur. Norman'nın bakışı üzerindeyken normal gözüken, obje ve karakterler, off-focus alanda kalınca değişerek, doğa dışı ve kokutucu gözükürler.
Noia temelde, focus ve off-focus, alanlarda ki obje ve karakterlerin farklı davranma özelliğinden faydalanan, hikaye temelli puzzlelar üzerine kurulmuştur.
Görsel olarak benzese dahi, klasik Side-Scroll platform oyunlarına göre daha yavaş ve refleksler yerine, karakterleri ve çevreyi algılama ve anlamlandırma becerilerine dayanan bir oynanış amaçlanır.
Oyuncunun hareketleri ve seçimleri, oyun akışını yani Norman'ın odadan odaya ilerleyişi şekillendirse dahi, yaklaşık 10 dakikalık oyun süreci sonucunda Norman'ın kendi hayatına son verişini etkileyemez.
Noia: A random day, browser temelli kısa bir oyun olmakla beraber, mekanik, görsel işitsel tarz, ve hikayenin ufak çapta bir denemesi olup, ileride aynı konsept üzerine oturan büyük ve kapsamlı bir oyunda geliştirilebilir.

Yüklə 5,83 Kb.

Dostları ilə paylaş:




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©www.azkurs.org 2020
rəhbərliyinə müraciət

    Ana səhifə